REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1 [POSTANOWIENIA OGÓLNE]
- Sklep internetowy, działający pod adresem internetowym www.dazer.pl (zwany dalej „Sklepem”), prowadzony jest przez firmę DAZER SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą na UL. GEN. ROMUALDA TRAUGUTTA 143 / 1B, 50-419 WROCŁAW, NIP: 8993019545, KRS: 0001161360 (zwaną dalej „Sprzedawcą”).
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) ma na celu określenie zasad funkcjonowania Sklepu internetowego, zasad składania zamówień, zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych w Sklepie, jak również zasad płatności, dostawy zamówionych produktów oraz procedury reklamacyjnej. Regulamin zawiera również zasady związane z ochroną danych osobowych oraz z odpowiedzialnością Sprzedawcy i Klienta w odniesieniu do zakupów dokonywanych w Sklepie.
- Klientem Sklepu może być każda osoba fizyczna, osoba prawna, jak również jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu produktów oferowanych przez Sklep, w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, czyli konsumentem. Klientem Sklepu może być również przedsiębiorca, który dokonuje zakupów w celach związanych z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Korzystanie ze Sklepu możliwe jest po spełnieniu określonych wymagań technicznych. Klient powinien posiadać dostęp do Internetu oraz urządzenie umożliwiające korzystanie z przeglądarki internetowej. Wymagania techniczne dla prawidłowego korzystania ze Sklepu są minimalne i obejmują dostęp do najnowszej wersji jednej z popularnych przeglądarek internetowych.
§2 [OFERTA SKLEPU]
- Sklep internetowy oferuje szeroką gamę produktów, które są szczegółowo opisane na stronach Sklepu, z uwzględnieniem nazw, zdjęć, cen, a także innych informacji istotnych dla Klienta. Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad prawnych, chyba że w opisie danego produktu zaznaczone jest inaczej.
- Ceny wszystkich produktów oferowanych w Sklepie podane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Ceny te mogą ulec zmianie, jednak zmiany te nie mają wpływu na już złożone zamówienia. Ceny nie obejmują kosztów dostawy, które są określane osobno i są podawane w trakcie procesu składania zamówienia.
- Produkty w Sklepie są oferowane zarówno do sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej, w zależności od potrzeb i oczekiwań Klientów.
§3 [ZAWARCIE UMOWY]
- Składając zamówienie w Sklepie, Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem. Umowa zawierana jest na odległość.
- Umowa sprzedaży towarów między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą, gdy Sprzedawca wyśle Klientowi e-maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia do realizacji. Potwierdzenie to jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży, której przedmiotem są zamówione przez Klienta produkty.
- Klient ma możliwość składania zamówień 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Realizacja zamówienia rozpoczyna się dopiero po zaksięgowaniu płatności za zamówiony towar na koncie bankowym Sprzedawcy.
§4 [DANE OSOBOWE]
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca, DAZER SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w [Adres].
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Polityką Prywatności, która jest dostępna na stronie internetowej Sklepu. Polityka Prywatności szczegółowo określa cele i zasady przetwarzania danych osobowych Klientów.
- Klient, dokonując zakupu w Sklepie, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sprzedawcę w celu realizacji zamówienia, a także, w przypadku wyrażenia odrębnej zgody, w celach marketingowych. Klient ma prawo do wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, a także do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania w określonych przypadkach.
§5 [TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI]
- Klient może dokonać zapłaty za zamówione produkty za pomocą jednej z dostępnych form płatności, w tym:
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata),
- za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności online, o którym mowa w ustępie 2 poniżej (przedpłata),
- za pobraniem, czyli płatność przy odbiorze zamówionych towarów.
- Obsługę płatności online w Sklepie realizuje firma PayPal, która zapewnia bezpieczeństwo transakcji płatniczych.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty za zamówienie w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty dokonania zakupu. W przypadku braku płatności w tym terminie, zamówienie może zostać anulowane.
§6 [SPOSOBY I KOSZTY DOSTAWY]
- Koszt dostawy zamówionych produktów zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz lokalizacji odbioru. Koszty te są podawane w momencie składania zamówienia i mogą różnić się w zależności od wielkości zamówienia oraz wybranego sposobu dostawy.
- Produkty są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca realizuje dostawy do adresów wskazanych przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Dostawa zamówionych produktów odbywa się za pomocą:
- przesyłki kurierskiej,
- dostarczenia zamówienia do paczkomatów.
- Koszt dostawy jest uzależniony od wybranego sposobu dostawy i jest widoczny podczas składania zamówienia.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, płatności online lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 4 dni robocze od momentu zaksięgowania płatności na koncie bankowym Sprzedawcy. Produkty roślinne (np. sadzonki, rośliny żywe) są wysyłane w określonych dniach tygodnia, zazwyczaj od poniedziałku do środy.
§7 [PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY]
1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
4. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu. Wartość zamówienia zostanie pomniejszona o koszt dostawy.
6. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt. 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
7. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie.
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
– w której przedmiotem świadczenia jest dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
10. Przepisy niniejszego działu w zakresie w jakim odnoszą się do Klienta będącego Konsumentem znajdują zastosowanie także w stosunku do Klientów będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą zawierającymi umowę związaną z tą działalnością gospodarczą, wyłącznie gdy z treści tej umowy oraz okoliczności towarzyszących jej zawarciu wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, związanego w szczególności z przedmiotem wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, oznaczonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§8 [ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ ŚWIADCZENIA Z UMOWĄ, PROCEDURA REKLAMACYJNA]
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia produktów zgodnych z umową. Produkty oferowane przez Sklep są wolne od wad prawnych i fizycznych, chyba że w opisie konkretnego produktu zaznaczone jest inaczej.
- Klient ma prawo zgłosić reklamację w przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej zakupionego produktu. Reklamacja powinna być złożona na adres e-mail Sprzedawcy: [email protected].
- Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania. Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca wymieni wadliwy produkt na nowy lub dokona naprawy towaru, jeśli będzie to możliwe
Więcej informacji na temat reklamacji oraz zwrotów (w tym etykietę zwrotu) znajdziesz na stronie: https://dazer.pl/zwroty/
§9 [UMOWY ZAWIERANE Z PRZEDSIĘBIORCAMI DOKONUJĄCYMI ZAMÓWIENIA W CELACH ZAWODOWYCH]
- Powyższe postanowienia regulaminu stosowane są także do umów zawieranych przez przedsiębiorców, którzy dokonują zakupu towarów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
- Przedsiębiorca dokonujący zamówienia potwierdza, że jest upoważniony do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego złożono zamówienie.
§10 [POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa lub zmiany zasad dotyczących zawierania oraz realizacji umów. Wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na zamówienia, które zostały już złożone, realizowane lub wykonane przed datą ich wprowadzenia.
W kwestiach, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Regulamin wchodzi w życie dnia 27 marca 2025 r.
1. Bezpieczne zakupy w e-sklepie dazer.pl Zapewniamy poufność podczas przesyłania danych naszych klientów, dzięki certyfikatowi SSL.
2. Certyfikat SSL weryfikuje tożsamość domeny https://dazer.pl/ gwarantując autentyczność przeglądanych stron, maksimum jakości i bezpieczeństwa przy użyciu protokołu szyfrującego SSL.
3. Osoby, które dokonują zakupów w naszym e-sklepie realizują je w bezpiecznym połączeniu, które zabezpiecza przesył szyfrując dane i transakcje konsumentów w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.